5-åringen

I tisdags hade vi minikalas för vår 5-åring!
Gjorde ingen tårta utan tänkte göra cupcakes istället. Det gick väl sådär. Jomi tyckte det var roligt iallafall. Han hjälpte mig att vispa runt med lite allt möjligt. Hela spisen var full med florsocker sen. Ville ju ha mycket av den goda fyllningen (mixade jordgubbar) men tog nog lite för mycket. Dessutom åkte fyllningen inte ned utan låg ovanpå (?) Nåt fel på receptet kanske. Lite glasyr (eller frosting?) på det sen så blev dom ganska fina iallafall.



Och ett ljus på det så blev det riktigt festligt!

På söndag ska vi göra kalas för hela familjen. Då ska jag göra något jag behärskar mig på, vanlig tårta.  

--------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Grattis till din underbart söte 5-åring!



Du måste ju vara skicklig på att baka, jag VILL ju att bären ska ligga ovanpå - för mig sjunker dom alltid ända ned på botten, och det blir bara en sliskig sak av det hele...han ser då glad och nöjd ut den lille :)!

2011-05-13 @ 22:29:58
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0