14 oktober

Idag var det första riktigt kalla dagen. Endast 3 grader var det på morgonen när vi åkte iväg. Som tur var hade vi redan garderat oss med vinterjackor och mössa.

Känns lite tråkigt att skriva det men annars är det samma rutin som vanligt. Samma rutin som varje dag. Inget nytt. Eller jo, Soso har börjat äta frukost på skolan. Eftersom jag börjar kl 8 så har Jomi redan innan fått äta frukost på dagis. Eftersom dom börjar servera frukost kl 8. Men Soso har ätit hemma. Orättvist. Pratade med hans fritidslärare och dom äter frukost mellan 7,30 och 8,00. Lämnar jag 7,45 är alltså alla ändå i matsalen. Så då fick det bli som Soso ville, äta frukost på skolan. Tydligen är det många av hans kompisar som gör det också.

Så nu har vi en helnöjd kille som klarvaken hoppar upp ur sängen och ser fram emot att äta frukost på skolan när jag väcker dom på morgonen. Innan var Soso alltid sist upp, efter att jag väckt honom 3-4 ggr. Nu är det andra bullar minsann! Hoppas det håller i sig.


---------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0