Självscanning

Hej på er mina vänner!
Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort förut men alltid tänkt att jag ska börja göra. Det verkar ju så smart, praktiskt och allt sånt där. Jag som har tillbringat flera år bakom kassan borde väl känna mig hemma med en sån här i handen menar jag...


Hade föreställt mig att det tar säkert tid att börja scanna. Man måste fylla i nån blankett, gå till förbutiken, ta kölapp, vänta... Tänker att jag ska ändå bara handla lite grann... det kommer gå snabbt iallafall. Men så idag tog jag mig tid att börja scanna själv. Och det gick överförväntan snabbt att komma igång. När jag såg kön till kassorna och den obefintliga kön till självscanningskassorna så kändes det ännu mer än rätt tid att börja.

Nu undrar jag bara, VARFÖR började jag inte med denna smarta grej för länge sen? Hur praktiskt är det inte! Saknar inte att stå i kassakön och lyssna på reklamen om och om igen innan man tillslut ska lasta upp allt man lagt i vagnen på bandet, svettas och fundera på hur många påsar man behöver. Packa ner allt igen i vagnen medan man tittar sig omkring var man har två små busungar. Svettas lite till. Sen, nej. Aldrig mer. Kändes som att jag förkortade min tid i affären med 20 minuter minst!

(Dessutom fick man en gratis chipspåse. Massor av fördelar med självscanning verkligen!)

-----------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0