Valborg

Idag har det verkligen varit helt underbart väder här. Nästan 20 grader, sommarvärme! Eller svensk sommar, 18 tror jag det var. Men varmt ändå för att vara sista april.

Pratade med mamma häromdagen om vad dom skulle göra idag. Då sa hon att det blir nog ingen brasa där uppe "eftersom det är så mycket snö än".

Var ju sjuk i lördags och var knappt ut igår så idag märkte jag att i princip alla träd och buskar längs med vägarna fått blad nu. Undrar om vi bor i samma land. Helt otroligt egentligen hur mycket det kan skilja.

Idag var jag och barnen med svägerskan i Folkets Park. Barnen fick cykla dit. Vi köpte sockervadd och dom sprang omkring och lekte tills det blev kväll. Då kände vi att det faktiskt inte är sommar. Än. Men vi fick en fin försmak i alla fall.

Har som vana att alltid ha en liten vattenflaska i väskan på sommaren. Bra nödhjälp till tvärtörstiga barn, eller sockervaddsklistriga fingrar. Den kom till användning idag. Två busungar som gömmer sig bakom sockervadden.


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

O, så synd att jag inte såg er,jag var också där. Ensam vuxen med 2 barn. Hade varit kul med lite vuxen sällskap :)!

2012-05-01 @ 11:39:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0