30 januari

Hej på er!
Dagarna rullar på med en väldig fart. Vi håller oss aktiverade med alla möjliga saker. Ikväll har jag varit med barnen på brottningsträning. Hann med att handla på Willys också. Känns som att jag fuskar när jag glider förbi den kilometer långa kön av otåliga storhandlare som står och suckar, går raka vägen till självscanningskassan, betalar och går ut på en minut. Konstigt egentligen att inte fler självscannar. Det är ju inte alls svårt. Sist såg jag på Ica Maxi ett par som såg ut att vara 75 + som självscannade.

Igår bjöd vi några av makens syskon på middag. Det blev [marget fezenjon] och så gjorde vi dolma av vinblad och olika grönsaker. Riktigt gott blev det! Marget fezenjon är egentligen en persisk gryta med kyckling och granatäpple koncentrat. Blir riktigt surt sött, svårt att beskriva smaken. Gillar den men det är inte ofta vi äter den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0