15 juli

Senaste dagarna har barnens kusin varit hos oss. Dom bor i Köpenhamn och när dom skulle hem stannade han kvar här i Malmö ett tag till. Så senaste dagarna jag vi haft tre barn istället för två. Han är två år äldre än Soso och har varit så snäll. MashAllah. Många barn kan verkligen vara hur busiga som helst när deras föräldrar är med. Men när dom är själva är dom exemplariska, hjälpsamma och snälla. Har knappt märkt att vi hade ett till barn. Inte en sekund var dom ovänner eller ens kivades om någonting. Barnen har haft det riktigt roligt. Även om vädret varit lite si och så. Jaha så solen lyser idag. Ut och leka, passa på. En halvtimme senare har det från ingenstans kommit världens regnmoln och det börjar tokregna. Snabbt in igen. Och en stund senare lyser solen igen. Eh. Svensk sommar var det.

 

Bjuder på en bild som är en månad gammal nu. En av mina bästa vänner från Norrland kom ner till Malmö och hälsade på oss. Efter att hon varit i Västra Hamnen och Bo01 ("finare områden") och sett Turning torso tog jag med henne på en promenad till Rosengård. För att visa att det är ganska fint på sitt sätt där med. Och nåt att bocka av på turist-listan. Nåväl, efter att ha sett fin och billig frukt och grönt råkade vi hamna mitt framför ett blodigt slagsmål (!) Hoppsan. Efter sex år i Malmö och otaliga promenader på just denna sträcka, och på alla andra platser i Rosengård för den delen, har vi aldrig sett ett slagsmål ute på gatan. Varför just den dagen. Då jag skulle visa hur fint, lugnt och allt det där det är på Rosengård. Typiskt. Fel plats vid fel tidpunkt. Men annars är ju Rosengård fint, på sitt sätt. Jomi stod modell och jämförde sitt gap med Zlatan's.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0