Första brottningstävlingen

Förra söndagen var det nybörjartävling för små brottare i Vellinge här utanför Malmö. Soso har tävlat flera gånger förut men för Jomi var det första gången.

Det var flera av hans kompisar från klubben som skulle tävla och han tyckte det var roligt. Men i sista stund blev han osäker och sa, Jag vet inte om jag vill tävla. Jag kommer säkert att förlora.
Min lilla söt. Sa det gör ingenting! Det är bara för roligt och förlorar man så lär man sig någonting av det med. Dessutom får alla medalj bara man är med. Så han tittade på dom andra som var före och tyckte det var roligt i alla fall. När det var hans tur gick han in och kämpade min lilla fighter och vann!

Hur stolt som helst! Min stora kille. Och så fick han sin medalj...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0