Föräldrarmöte och fotografering

Den här veckan har varit riktigt skön. Ganska varmt fortfarande trots att det är september. Passar på att njuta innan hösten kommer.

Nu märks det att skolan är i gång på allvar. Häromkvällen var jag på föräldrarmöte med rektorn och lärarna för tvåorna på Soso's nya skola. Riktigt roligt och intressant föräldrarmöte faktiskt. Dom lyckades få föräldrarna sitta och lyssna intresserade en och en halvtimme. Trots en massa prat om skolplan lyckades dom få det roligt och intressant. Jämför då med ett föräldrarmöte jag var för förskolan i våras då jag ärligt höll jag på att somna och många med mig satt och gäspade. Men inte den här gången alltså. Lärarna bjöd på sig själva och dom lyckades till och med att få många av oss att skratta flera gånger, det hade man inte förväntat sig!

I veckan hade Jomi fotografering i skolan. I onsdags när han kom hem från skolan sa han "Mamma fröken sa att vi ska kamma oss imorgon. Och så vill jag lägga gel i håret. Men det sa hon ingenting att man måste ha. Men jag vill". Sagt och gjort stod jag alltså och fixade håret på min 6 åring med gel på morgonen innan han skulle iväg till skolan. Tydligen skulle hans kompis också ha det. Min stora lilla kille. Han är så glad och stolt nu att han äntligen börjat skolan. Ett tag förra året tjatade han varje dag "ska jag börja skolan nu?" När jag svarade nästa år blev han sur. Men nu har han alltså äntligen fått börja skolan.


Kommentarer
Postat av: Emma!

Mashallah, då är SÅÅÅ vacker! Såg dig förra lördagen på Willy`s. Hela du strålar. Och din slöja hade du fäst så fint, mashallah! Även om du var diskret och inga kläder som utmärkte sig, -med tanke på din abaya, så lyste iallafall hela Du! Ps. dina små pojkar var så gulliga som hjälpte dig att handla, och t.o.m. betala lite utav varorna själva i en annan kassa än du ;) Starkt gjort utav dem! Ds.

Svar: Åh vilka komplimanger, Tack så mycket!Nu blir jag nyfiken på vem du är också. Undrar om jag träffat dig en gång i moskén? La inte märke till dig på Willys. Nästa gång får du hälsa! :)
Camol

2012-09-09 @ 20:27:59
Postat av: Emma!

Du vet vem jag är,- Eller det vill säga om du kommer ihåg mig, vilket du verkar till att göra en liten aning.. Det stämmer att du träffat mig i moskén, 2 ggr t.o.m.;) Men jag är SÅÅÅ blyg att hade jag hälsat så hade jag inte vetat vad jag skulle säga, Haha. Totalstopp i huvudet!

-Till något helt annat,- fitnessboxningen. Vart ligger det någonstans? :)

2012-09-15 @ 11:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0