Helsvensk

Hej på er!
Bloggar och har nu även börjat Instagramma med iPhone. Älskar autocorrect. Okej inte alltid men många ggr får man sig ett extra skratt. Min ena sons namn brukar till exempel bli "Halal".

Häromdagen la jag in en bild på Instagram och skulle skriva lite spexigt "Hejsvejs egobild". Autocorrect ändrade snabbt till "Helsvensk egobild". Ja varför inte. Autocorrect är mindre fördomsfull än många andra verkar det som.


Fick frågan för ett tag sen
"När ska du bli svensk igen då?" (av någon jag inte ens känner dessutom men det var en annan sak)
Tog det dock som ett skämt. Även om personen kanske hade en föreställning av att jag faktiskt konverterat till en annan nationalitet?

Jag är svensk, har alltid varit och kommer alltid att vara svensk. Svensk och muslim. Svenskheten sitter inte i religion eller kläder.

Svenska jag. I min nya bruna abaya. Helsvensk egobild.


Kommentarer
Postat av: Svarten

Kan man inte på något sätt inplantera den där autocorrect-funktionen även på olika bloggar och hemsidors kommentarsfält?

2012-09-27 @ 15:13:46
URL: http://svarten.blogspot.com/
Postat av: muslimah

mashallah syster!! du är verkligen så vacker med hijab! inshallah så kommer ja oxå ta på mig den!!=) må gud välsigna oss muslimer!!!AMIN

2012-09-27 @ 22:01:29
Postat av: nora

Mashallah så vacker! :)

2012-10-13 @ 21:22:34
URL: http://norasnuevo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0