Plockat vinbär

Blev så lycklig när vi kom till mina föräldrar och jag såg att bären på buskarna fortfarande var kvar. Mamma brukar ju plocka och frysa in men i år har bären mognat långsammare på grund av den dåliga sommaren och var fortfarande kvar på buskarna. Gör man saft av bären är det bättre att låta dom bli riktigt mogna innan man plockar dom också så att man får den där riktigt goda smaken.

Vilka barndomsminnen och vilken lyx att plocka mängder av goda bär!

Nu har vi kommit hem igen från vår lilla semester uppe hos mina föräldrar. Vi kom i onsdagskväll och hoppade rakt in i vardagen igen.

Bjuder på lite vinbärsbilder. Barnen tyckte det var riktigt roligt (och gott!) att plocka bär också.


Kommentarer
Postat av: Secret Sweetness

Ååh mums, jag äälskar vinbär!

2012-09-07 @ 00:22:14
URL: http://secretsweetness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0