Helgfrukost

Nu ska jag variera mig lite och skriva lite om mat. Älskar ju mat, helst mat från Mellanöstern. Arabisk, persisk och igår fick jag (äntligen!) smaka afgansk mat.

Följde med en vän igår hem till en tjej som ordnat matträff i stil med "halv åtta hos mig". Fast det var halv sex och vi fick vara med i köket och hjälpa till. Se hur man lagar en ny maträtt. Det blev en afgansk/rysk inspirerad rätt. Riktigt roligt både att träffa tjejerna och äta en ny god maträtt. Fick receptet också och ska absolut göra den hemma nån dag. Glömde helt bort att ta en bild så den får jag ta när jag gör den själv istället.

Idag åt vi en av mina favoritfrukostar. Ibland brukar vi hämta hem manaqish, ost eller zatar (timjanblandning) på bröd som blir som minipizza. Men idag åt vi faktiskt ute på ett ställe. Beställde min andra favorit också som är foul och hommusblandning (fava bönor och kikärtor).

Det blev en riktigt mäktig helgfrukost, egentligen mer som en lunch. Riktigt gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0